Saturday, March 31, 2007

Finalmente

Hoi,

Eerst en vooral mijn excuses dat het zo lang geleden is dat ik nog iets gepost heb. Maar ik heb het druk gehad, eindelijk ff een drukke week :).

Ik zal beginnen bij het begin, vorige week woensdag was het weer dikke feest, zoals elke woensdag maar er is niks speciaal gebeurd dus ga ik jullie er niet mee lastig vallen.

Vrijdagavond is mijne papa aangekomen. En net vrijdag had Giovanni gebeld of hij nog eens even mocht langskomen, nu moet je weten dat dat ongeveer 10 dagen geleden was dat we van hem nog iets hadden gehoord. Uiteindelijk was hij nog even langsgekomen, en daarna zijn Evy, mijn papa en ik gaan uiteten. Ann was er niet bij omdat zij met haar bezoek was gaan eten.
En ik heb superlekker gegeten, da was een restaurant... Niet te doen, in Belgie betaalt ge uw eigen daar blauw aan maar hier in Italie dus ni. We kregen al een glaasje spumanti aangeboden toen we aan tafel plaatsnamen en de ober was uiterst vriendelijk. Ik ga ni alles vertellen wat ik gegeten heb, maar geloof mij dat ik super gelukkig was toen ze kwamen vragen hoe mijn vlees gebakken moest worden :D, de meeste restaurants hier gebruiken de term 'saignant' zo goed als nooit en ik had al zo lang zin in een 'filet pur' die dus saignant gebakken was :D. In ieder geval, van het voorgerecht tot het dessert en natuurlijk ook de wijn heeft het mij enorm gesmaakt!

Zaterdag ben ik dan een 'gira' gaan doen met ons papa. Hij had mij vrijdag gezegd dat hij geen wekker ging zetten dus had ik pas tegen half tien telefoon verwacht, maar hij belde al om half negen :D, anyway ik was direct wakker ze. We hebben Monterrigione, San Gimignano en Colle di Val d'Elsa bezocht. Stuk voor stuk enorm prachtige stadjes. Vooral San Gimignano beviel mij wel, maar ons papa denkt dat ik het er zo tof vond omdat er zoveel winkeltjes waren :). En hij heeft bewijzen die tegen mij kunnen gebruikt worden dus moet ik hem een beetje gelijk geven :). Nee echt, deze stadjes zijn minder bekend, maar zeker een bezoekje waard als je ooit in de Toscaanse streek komt.
Die avond heeft hij ons dan meegenomen om pizza te gaan eten in Torrita di Siena, ook al zo mooi. Het was de avond voor de 'Palio dei Sommari' wat eigenlijk een beetje zoals de gewone Palio is in Siena, maar dan met ezels. En die palio wordt al een dag van tevoren, dus zaterdag, gestart. Dit houdt in dat elk 'district' van Torrita di Siena, een opvoering doet met vaandels. Er was enorm veel volk en het was ook leuk om te zien, alleen spijtig dat het weer niet echt meezat.
En dan zondag is mijne papa terug vertrokken é, langs deze weg toch nog is ff mercikes voor die twee dagen é papa, het was gezellig.

Zaterdag hebben we ook kennis gemaakt met enkele oud-studenten van de KHM die hier vier jaar geleden zaten om een stage te doen. Ze waren speciaal voor de Palio afgezakt naar Torrita. Spijtig genoeg hebben ze ons zondagochtend gebeld met de mededeling dat de Palio was uitgesteld vanwege het slechte weer.
Zondagnamiddag zijn we dan met hen iets gaan drinken en 's avonds zijn we dan nog eens gaan eten. Het was eigenlijk leuk om eens kennis te maken met oud-studenten van de KHM en om te weten hoe zij het hier ervaren hebben vier jaar geleden.

En dan maandag, ja maandag weer niks gedaan é. Want Giovanni had gezegd dat hij zaterdag al Ann en Evy kwam halen en dat we dan maandag nog een opdracht gingen hebben, maar dien hebben we dus toen ni gehoord of gezien. Toen we zelf besloten om op onderzoek uit te gaan en eventueel volledig vrijwillig interviewpjes wilden gaan doen, was het zo hard aan het regenen, dat niemand er door zou gaan.

Dinsdag was het dan weer een gewone Siena dag en les en woensdag ook het normale é, feestje in Barone Rosso :). Weer enorm gezellig maar niks speciaal. Ik ben wel woensdag even een kijkje gaan nemen op de markt in Siena. Ook zeker de moeite waard om is te doen, dat is een superlange markt, met overal koopjes en enorm veel mensen. Het deed mij een beetje denken aan de eerste soldendag bij ons in Belgie, zo druk en hectisch was het daar.

Donderdag zijn we op tijd naar huis gegaan en op tijd gaan slapen want voor vrijdag hadden we een uitstap gepland. We zijn naar Rome geweest gisteren, en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn zusje, ons Laura, te verrassen want die was daar op Italiereis. Ik had daar echt veel moeite voor gedaan om ze te verrassen, maar ze was er al van op de hoogte :). Maar toch was ze blij da ze mij zag hoor. (of kon ze goed doen alsof :P) We zijn toen even met haar en haar vriendinnen gaan eten, maar daarna moest ze terug bij de groep aansluiten en zijn wij verder gaan kuieren door Rome.
We hebben eigenlijk voornamelijk het oude gedeelte gezien; het Colosseum, het Forum, de Trevifontein (die weer een stuk gestegen is in waarde door al het geld dat we erin hebben gegooid, enkel om onze wensen te doen uitkomen :D), het Pantheon, Piazza Navona en de Spaanse Trappen. Die je bijna niet kon zien omdat er zoveel toeristen rondhingen.
Het was maar één dag in Rome en daarom enorm vermoeiend omdat je toch zoveel mogelijk gezien wilt hebben, maar het was zeker de moeite waard.

En deze morgen, zijn we er eindelijk goed ingevlogen voor onze stage. Op drie uur tijd een paar bezoeken gedaan die ons zeker 3 artikels kunnen opleveren. Wat dus al een hele vooruitgang is. Nu maar hopen dat we dit tempo kunnen blijven aanhouden en dan komt dat allemaal uiteindelijk toch nog in orde.

Ciao,

Cristina

  • Als er dus mannen zijn die dit lezen en ooit van plan zijn mij, Evy of Ann ten huwelijk willen vragen: Trevifontein :). En de plaats voor de huwelijksfoto's is ook al bekend :P. Maar we lopen ni te had van stapel ze ;).
  • Ah ja, Sara, de laatste loodjes wegen het zwaarst, maar als uw zoontje (en dus mijn neefje waar ik lievelings tante van word :)) er is, gaat ge er eens zoveel plezier aan hebben! Ik wens u in ieder geval langs deze weg al veel succes en sterkte enzo :).
  • Onze terugvlucht is geboekt, en we landen om 14.30 in Eindhoven op 3 mei. Al mijn fans zijn welkom om mij op te wachten :P.

1 comment:

Anonymous said...

ela, blij te horen dat alles der goe op gang komt.
nog 1 maandje en dan gaan we westmalle terug onveilig maken he :)
Eindhoven zal ni lukken vrees ik, moet werken he, maar ik veronderstel da 'k u wel hoor zodra ge terug zijt
xxxxxx