Saturday, April 14, 2007

Countdown...

Hoi hoi,

Uhm, wat is er allemaal gebeurd de voorbije week. Let me see...
Vorig weekend was het hier een zoete inval van Belgen. Donderdag waren Wendy en Sofie aangekomen, twee Belgische studenten die vorige jaar ongeveer dezelfde stage deden, en zaterdag is er zowel familie van Evy gekomen als vrienden van Ann.

Anyway, zaterdag avond stond er een avondje feesten op het programma. We gingen normaal met zijn zevenen, naar Essenza, een discotheek vlak bij Siena. We wilden er altijd al eens naartoe gaan maar omdat het voor ons te ver gelegen is, zijn we er nog nooit niet geraakt. Soit, dat was dus gesloten. Want het was de dag voor Pasen en da leeft hier nogal bij de Italianen (denk aan nachtmissen, processies, enz...) Dus gingen Wendy, Sofie, Evy en ik naar Siena om eens te zien wat daar geopend was. Uit betrouwbare bronnen had ik vernomen dat Fortezza, een soort club, open was dus reden we daar naartoe. Wat bleek, ook gesloten. Hebben we een paar knapperds op straat aangesproken die ons aanraadden om naar de Campo te gaan omdat daar nog veel volk zat. Uiteindelijk zijn we even naar Barone Rosso gegaan, om te zien of er iets te doen was en om ons favoriete café aan wendy en Sofie te laten zien. Bleek dat het zaterdag daar toch niet zo gezellig is (denk aan Italianen die meteen aan uw tafeltje komen staan en beginnen te zeveren over vanalles... en ze waren nog geeneens ni knap) en zijn we dus gewoon even op de Campo iets gaan drinken. En er was nog enorm veel volk, maar we zijn toch op tijd naar huis gegaan ze.

Zondag met Pasen hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan. We hebben wel paaseitjes gekregen die de mama van ann had gegeven toen ze hier op vakantie was en ook van Koen, een vriend van Ann. Danku in ieder geval, het bracht de Paasstemming er toch een beetje in. 'S avonds hadden we afgesproken met Paolo (extreem knappe neef van Giovanni) om iets te gaan drinken in Cortona. En die had dus al zijn vrienden meegenomen dus uiteindelijk stonden we er maar gewoon bij. We hebben de avond afgesloten in een discotheek in Cortona, en geloof het of niet, even voelde ik mij terug in de Link in Westmalle. Ik hoop dat da genoeg wilt zeggen :).

Maandag hebben we afscheid genomen van Wendy en Sofie en zijn we 's avonds naar onze docent mevr. Daems geweest om de teksten die we tot nu toe al hadden te verbeteren te overlopen.

Voor de rest was het iegenlijk een gewone week met wachten, wachten en nog is wachten. Woensdag zijn we terug naar Barone Rosso gegaan, maar het sloeg wat tegen. En voor de rest hebben we veel in het zonnetje gelegen en zijn we allemaal vrij verbrand.

Soit, binnen drie weken ben ik dus terug thuis. En ik ben er al veel te veel mee bezig, wat dus soms een domper op de feestvreugde ze. Ik heb hier zo lang naar uitgekeken, en het is hier zo enorm vlug gegaan. Maar ja aan alle mooie liedjes komt een einde, en aan de mooiste het vlugst zeker é. In ieder geval, ga ik nog genieten van mij drie weken hier en ga ik er nog het beste van maken, en binnen drie weken kan ik jullie allemaal (of de meesten toch :)) terug zien.

Ciao,

Cristina

p.s. Céline ik mis u ook ze :), nog ff volhouden
p.p.s. Dank u papa van Evy, voor de magazines en de Ice Tea :)


1 comment:

Anonymous said...

Dag schatje,

Vandaag was een mijlpaal in het leven uw jongste zus, vermits ik ze daarnet aantrof op haar buikje liggend...
Binnenkort wordt dat dus kruipen en zal ze een paar tandjes meer kunnen blootlachen (totnutoe 2) Woensdag hebben Ainoa en Ennio kennis met elkaar gemaakt, wat bij Sara de opmerking uitlokte, "amai wat ne flinke brok baby is da" (da's den eerste keer dat ze dat van Ainoa zeggen). Ze weegt nu +6kg maar tegenover leeftijdsgenoten is ze aan de kleine kant é. Enfin we hopen U snel weer in blakende gezondheid weer te zien. Ik probeer om samen met uw talrijke fans naar de luchthaven te komen. Kusjes papaatje