Saturday, February 24, 2007

Hehe :)

Buona sera,

De week is hier weer voorbij gevlogen. Ik begin te beseffen dat we terug thuis gaan zijn voor we het weten... Maar daar wil ik nog niet teveel aan denken in ieder geval.
Woensdag is onze laatste les Italiaans en ik ga het missen. Vooral al mijn leuke klasgenootjes :).

Soit, wat is er deze week allemaal gebeurd... Ik zal beginnen bij dinsdag. De eerste les van onze nieuwe cursus. Theorie over films enzo. Volgens mij dus verschrikkelijk interessant, maar... ik heb er niet veel van verstaan. We zijn de enige drie buitenlandse studenten in die les, en er wordt dus ook geen rekening mee gehouden. Ik hoorde die docent op een gegeven moment heel de tijd over 'primo piano' praten. Wat eigenlijk de eerste verdieping is in het Italiaans. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het ook een 'close-up' is... wat dus al iets meer in de context past :D.

Woensdag was het weer tijd voor een Erasmus feestje. En ik had er al heel de dag super veel zin in, ware het niet dat iedereen, maar dan ook echt iedereen, eerst nog voetbal wou zien. En ik moest dus mee. Het was waarschijnlijk het saaiste stuk tv dat ik ooit heb gezien in mijn leven. (roma-lyon, stand was 0-0, zoals ik had voorspeld :D) Enfin soit, uiteindelijk heb ik iedereen dan toch meegekregen, door middel van veel gesmeek en pruillipjes. Het was weer fijn, weer nieuwe mensen leren kennen. Ik heb zelfs iemand ontmoet die mijn lach mooi vond. Dat had ik dus nog nooit in mijn leven gehoord en het was dus echt wel origineel :D... ik was vertederd.

Vrijdag zijn we iets gaan drinken met de neef van Giovanni (dat is onze opdrachtgever van de stage) en een paar van zijn vrienden. En daarna zijn we gaan... bowlen :D. Ik heb wel enorm veel last van beroepsmisvorming gehad, want die mannen gedroegen zich als een stel kinderen, waardoor het iets minder gezellig was.

Voor de rest is het hier nog steeds zalig, nog altijd mooi weer, woensdag wat regen gehad. Met de gezondheid is alles goed, alleen Evy is een beetje ziek geweest. En dat is het zowat, ik laat jullie zeker iets weten wanneer er nog iets spannend gebeurd :).

Bacio e abbraccio,

Cristina

5 comments:

Anonymous said...

Oi,

Dat klinkt allemaal goed :) ik krijg er zowaar heimwee van (en de mensen die vorige jaar in Bettole zitten nog meer heb ik gehoord)
Nog heel veel plezier daar en stuur een kaartje :p (of een Italiaan, liefst eentje die single is)

xxx

Kristien

Anonymous said...

*zaten dus :) enfin you got the point.

Ik heb de link naar uw site op die van mij gezet... dan kunnen de ex-italianers meevolgen wat jullie daar uitsteken

Anonymous said...

Heeej Cristina

Ik wil fotootjes zien!!! Ge bent er nu al een tijdje en heb nog niks kunnen opsnuiven van sfeer... Ik ben al eens geregeld komen kijken of ik foto's zou te zien krijgen, maar niks he! Hoe lang duurt da nog voor die internet helemaal in orde is??? :-) Hihi... Maar in elk geval, geniet er nog maar volop van. En idd. het gaat erg snel, ik ben nu al vier weken stage aant doen en nog 5 weekjes en dan zit da er ook al op... Het gaat wel rap, maja, da's een teken dat het goed gaat he!
Amuseer je daar nog en hopelijk krijgen we snel foto's te zien!

Baai baai

Dikke kusjes Marjan

Anonymous said...

Hey Zusje,

ge amuseert u precies wel ginder. Des te beter, geniet er maar van. Het is u gegund.

In Home and away is er weer iemand dood (Chloe) maar die kent ge waarschijnlijk nie meer. voor de rest niet veel spannends.

En nog veel spanjaarden tegengekomen?

Dikke kussen en tot gauw.

Sara (the big sister, letterlijk en figuurlijk)

Anonymous said...

Dag meisje, als je het fijn vindt kom ik je op zaterdag 24 maart bezoeken.
Kan je zorgen voor overnachting in de buurt ? Ik blijf dan waarschijnlijk tot zondagnamiddag, 1 nachtje slapen dus. Moest je nog iets nodig hebben van het thuisfront, laat het maar weten hé. Dikke kussen intussen.
papaatje