Saturday, February 3, 2007

Ciao amici

Oi,

Het is hier zaaaaaalig. Voel mij hier helemaal op mijn gemak. Vrijdag eerste les Italiaans gehad, niet simpel en enorm vermoeiend, maar ben er zeker van dat ik het binnen een paar weken vloeiend spreek… allé ja, dat is te hopen, want ik moet toch zien dat ik al die Italianen hier kan verstaan é :p. Over Italianen gesproken, en dan vooral over de mannelijke, da zit hier wel goe :D.

Nee, ff serieus nu, het is hier bangelijk weer, elke middag al een terrasje gedaan op de Piazza del Campo, in de volle zon, mét zonnebril, mét zomerjas… maar ook wel met een dikke trui aan hoor (wil jullie ni té jaloers maken é). De mensen zijn hier super vriendelijk, ze helpen u zo veel mogelijk, wat enorm handig is als je met bagage van dertig kilo trein op, trein af moet, en ze doen evenveel moeite als wij om alles verstaanbaar te houden. Maar, dat weerhoudt mij niet om toch altijd mijn boekje ‘Italiaans voor dummies’ op zak te hebben.
Het appartement is super, ruim genoeg en mét zwembad, wat uiterst handig kan zijn als het wat warmer wordt.
Ik ben er zeker van dat ik van deze drie maanden ten volle van ga genieten, geen stress (of toch niet zoveel) lekker eten en lekkere wijn…
Met andere woorden, ‘la dolce vita’!!!

A la proxima :p

Baccino, Cristina

7 comments:

Philippe said...

Hey Cristina,

Da klinkt allemaal nie slecht. Maar hier schijnt het zonneke ook zelle ... voor nu toch. Hebde toch geen zin om van plaats te wisselen? :) Amuseer u daar en zie dat de Italiaanse mannen als ge weg zijt nie in nationale rouw gaan eh! :)

Grtz!

Anonymous said...

We zullen nauwlettend jouw vorderingen in de Italiaanse taal volgen, Cristina ! Daarom al een paar verbeteringen : bacino en alla prossima

Steve Van den Nieuwenhuysen said...

Hey Cristina,

leuk om iets van je te horen!

Als de eerste dagen al vlotjes verliepen, kan het alleen maar beter worden!!

Veel plezier daar!


Groetjes, Steve

PS: op m'n website staat ook een blogje (http://www.zitt.be) bij nieuws.

Anonymous said...

hey miekemolleke,
ben super blij te horen dat alles daar toch goe in orde is gekomen, vandaag mijnen eerste zaterdag in westmalle zonder u... t'is seffes het afscheid van marissa he.
enne al dieje klap over mannen...
bennek nix mee, ik wil foto's!!
alle meiske ik zal u wel op de hoogt houden van de gebeurtenissen hier via mail, ik kan ni alles zo publiek zeggen he :d
dikke zoen

Anonymous said...

Hey,

Ik ben blij dat het ginder zo goed meevalt, maar ja hoe kan het ook anders... Veel zon, mooie mannen en lekkere wijn. Ik ben toch wel een beetje jaloers.

Geniet er alleszins van en veel geluk met het italiaans.

Groetjes uit het niet zo zonnige België,

Anneke

Anonymous said...

Joeps meid, alles precies cava ginder? Hoop dat ge u daar wat amuseert.. :) Hier in Suriname is het ook wel plezant zenne.. Al toffe dingen meegemaakt enzo, ge moet mijne blog maar eens een keertje lezen als ge wat tijd hebt tussen de verschillende Italianen door.. ;) Graptje eh! Ge zou u hier ook wel amuseren peins ik! :) Maar doet dat ginder maar des te meer. Dikke Zoen, Céline en de groetjes aan de rest eh!

Anonymous said...

Hey,
Het lijkt er precies wel heel leuk :-) Ik heb al weer spijt dat ik er niet bij ben, daar in het toch wel betere weer... :-D Amuseer u nog goed en geniet ervan, het is een mooie kans. Groetjes xxx