Saturday, February 17, 2007

Belgen!!!

Oi,

Om allerhande redenen heb ik besloten om niet naar de voetbal te gaan. Maar mijn huisgenootjes zijn wel gegaan dus ik zal het verslag van hun uitje gewoon kopieren. Ik ben in plaat van naar de voetbal te gaan, boodshappen gaan doen :), echt iets voor mij. En vermits ze nu ons huisje aan het kuisen zijn, en wij dan absoluut niet aanwezig mogen zijn, dacht ik maar even om jullie verder op de hoogte te houden :).

Woensdag was het dus Valentijn è. Iedereen heeft er toch aan gedacht hopelijk? Ik wel in ieder geval ze :).


Soit, hier in Italie vieren ze ook volop carnavale. Dus het feestje van Erasmus stond volledig in het teken van carnevale. Er was enorm veel volk. Maar tussen al die Italianen, Engelsen, Amerikanen, Duiters en Spanjaarden, ben ik er toch in geslaagd om enkele Belgen tegen te komen :). Was wel fijn om nog zo is iemand tegen te komen. In ieder geval, is het een fijne avond geworden en heb ik weer wat nieuwe mensen leren kennen :). Maar de volgende dag was ik het zo gewoon om terug Nederlands te praten, dat ik een hele uitleg was aan het doen in het nederlands tegen Johannes van mijn klas, zonder het goed en wel te beseffen. Tot hij mij natuurlijk heel raar begon aan te kijken want hij verstond er geen bal van :). Was grappig.

Niettemin, spreek ik ondertussen al wel wat Italiaans, uiteraard nog met haar op, maar we komen er wel, ik kan mijn plan al trekken :). En ik ben zelfs al elke dag naar de les geweest :). Flink van mij é :).

Diegenen die op vakantie willen komen naar hier, zijn uiteraard altijd welkom. Gelieve dan wel iets te laten weten dan kan ik aan onze huisbazin vragen wanneer er nog appartementjes vrij zijn. Ze zijn helemaal niet duur, en wat meer is... er is een ZWEMBAD :).

Voor de rest heb ik er niet meer veel aan toe te voegen, buiten het feit dat het hier nog steeds stralend weer is :P. Sinds we hier zijn, hebben we nog maar drie dagen regen gehad :P.

Bacio e abbraccio,

Cristina

P.S. Foto's volgen van zodra het internet volledig in orde is

3 comments:

Steve Van den Nieuwenhuysen said...

Hey Cristina,

al een geluk da je nog nederlands kunt spreken! Een mens zou het nog afleren na twee weken! Hehe.

Zo te zien kan je't daar goed vinden, zo moet da! Goe bezig.

Tot de volgende...

x, Steve

Anonymous said...

Heeej Cristina

Ik heb al de hele tijd je blog gevolgd en het is daar blijkbaar wel heel leuk! Tof dat je nog wat meer mensen hebt leren kennen! En ook keigoe da je al Italiaans kan spreken en dat je je daar goe kan redden! Ik hoop nog meer superspannende verhalen te horen en natuurlijk ook om foto's te zien!
En nee nee, Valentijn ben ik ook ni vergeten, ik heb van Nick een bon gekregen om mij een uur te laten masseren door een professional! Zal ik goe kunnen gebruiken na mijn stage! :-) Hihi... Maar ik ga je laten, ahja in Home and Away zijn Leah en Dan getrouwd en heeft Hayley weer met Kim gekust... Tsss :-) Voor de rest ni veel interessants!
Daaag Cristina!!

Hou je daar heel goe en tot de volgende! Dikke zoen en geniet van het goede weer!
Baai baai
Dikke kus marjan

Anonymous said...

Spontane reactie van Bri op jouw bericht van gisteren: "nogal chance dat er iemand haar huis kuist,want anders..."
:D
liefs, papaatje

ps: spijtig van de gemiste (voetbal)kans want 7 doelpunten, waarvan 2 van Ronaldo (neen niet uw dwergkonijn) dat had ik toch voor geen geld willen missen